Територіальні органи ДФС
у Луганській області

Офіційний портал
Авторизація
Невірна адреса, або пароль
Email:
Пароль:

Якщо Ви бажаєте отримувати новини на email і т.д. - Зареєструйтеся

Опитування
Який із запропонованих нових наборів даних у формі відкритих даних Ви вважаєте є найбільш пріоритетним

Сума оплати перших п’яти днів лікарняного – до витрат фізособи – підприємця

16.08.2019 -

У Головному управлінні ДФС у Луганській області поінформували. що відносини, які виникають у сфері оподаткування доходів фізичних осіб – підприємців (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування) регулюються ст.177 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Об’єктом оподаткування доходів такої фізичної особи – підприємця є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та не грошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю (п.177.2 ст.177 ПКУ).

Пунктом 177.4 ст.177 ПКУ визначено перелік витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів фізичною особою – підприємцем від провадження господарської діяльності. Так, до витрат такої особи відносяться, зокрема витрати на оплату праці (як основну, так і додаткову) фізичних осіб, які перебувають у трудових відносинах з таким платником податку, а також інші заохочувальні, компенсаційні та обов’язкові виплати працівникам (в тому числі оплата перших п’яти днів тимчасової непрацездатності за рахунок коштів роботодавця) згідно з Інструкцією зі статистики заробітної плати, затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 13.01.2004 № 5.

Нагадаємо, згідно зі ст.19 розд. ІV Закону України від 23 вересня 1999 року № 1105-XIV «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон № 1105) право на матеріальне забезпечення та соціальні послуги за страхуванням у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності мають застраховані особи – громадяни України, іноземці, особи без громадянства та члени їх сімей, які проживають в Україні, якщо інше не передбачено міжнародним договором України.

Оплата перших п’яти днів тимчасової непрацездатності внаслідок захворювання або травми, не пов’язаної з нещасним випадком на виробництві, здійснюється за рахунок коштів роботодавця у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України (частина друга ст. 22 розд. ІV Закону № 1105).

Підставою для призначення допомоги, зокрема по тимчасовій непрацездатності є виданий у встановленому порядку листок непрацездатності (частина перша ст.31 розд. ІV Закону № 1105).

Звертаємо увагу, що згідно з п.177.10 ст.177 ПКУ фізичні особи – підприємці зобов’язані вести Книгу обліку доходів і витрат (далі – Книга), форма та порядок ведення якої затверджено наказом Міністерства доходів і зборів України від 16.09.2013 № 481 (далі – Порядок № 481).

Сума витрат на оплату праці та нарахування на оплату праці найманих осіб, понесені у звітному місяці відображаються у гр.7 Книги (п.п.7 п.6 Порядку № 481).